آذری‌جهرمی از بازنگری موضوع ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم خبر داد: تصمیم نهایی با وزارت صمت است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا آیفون ۱۷ اسلیم فقط یک دوربین خواهد داشت؟ زمان تولید و عرضه آیفون SE ۴ مشخص شد + جزئیات کدمورس و راهنمای حل پازل در مینی‌گیم همستر کامبت + کمبو کارت‌های امروز (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) سامسونگ در One UI ۷ دو قابلیت‌ محبوب آیفون را کپی می‌کند! باز هم ایلان ماسک و دعوت از مارک زاکربرگ برای مبارزه! (۴ مرداد ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش رمز کیف پول امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) تپسی با اضافه‌کردن «سفارش غذا» و «خرید از سوپرمارکت» به سوپراپلیکیشن تبدیل می‌شود ناسا تصاویری دیده‌نشده از گروه کهکشانی طاووس منتشر کرد + تصاویر سند ملی هوش مصنوعی به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد + دانلود گلکسی A06 سامسونگ به زودی معرفی می‌شود کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) رمز کیف پول امروز راکی ربیت (سه‌شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سند صیانت از کودکان تصویب شد | تعیین رده‌بندی محتوای سنی پلتفرم‌ها تا سال آینده

  • کد خبر: ۶۹۸۷۷
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
سند صیانت از کودکان تصویب شد | تعیین رده‌بندی محتوای سنی پلتفرم‌ها تا سال آینده
جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و طی آن سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به تصویب نهایی رسید. همچنین در کنار این موضوع تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ نیز در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شده که کلیه پلتفرم‌ها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یک‌ سال، نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

به موجب این مصوبه همچنین وزارتخانه‌ها مکلف شده‌اند که به شکل غیرانحصاری، در رابطه با پلتفرم‌ها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع‌رسانی کنند. با این حساب تا سال ۱۴۰۱ تمامی وب سایت‌ها و پلتفرم‌های ارائه‌دهنده محتوا و خدمات مجازی باید هر چه ارائه می‌دهند را برای کودکان و نوجوانان به روشنی تفکیک کنند.

 

البته بعضی استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری پیش از این دستور، اقدامات مؤثری در زمینه تفکیک محتوا برای کودکان و بزرگسالان انجام داده بودند که از جمله برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به کافه‌بازار و آپارات اشاره کرد. کافه بازار در سال ۹۸ حالت کودک را به اپلیکیشن خود اضافه کرده بود و سرویس آپارات برای کودکان نیز چند سالی هست که فعالیت خود را مجزا از آپارات اصلی آغاز کرده است.

 

موضوع دیگر جلسه شورای عالی فضای مجازی بررسی و تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ بود که بر اساس این چشم‌انداز مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه‌های کشور باشد و متکی بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور توسعه یابد.

 

برمبنای این سند چشم‌انداز، جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۱۰ به جایگاه قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا خواهد رسید و همچنین تلاش خواهد کرد سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور را نفی کرده و حکمرانی کشورهای سلطه‌گر بر شبکه جهانی را رفع کند.

 

منبع: دیچیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->